Čia pateiksiu informaciją apie GSM mokyklą, kuria išverčiau iš skrajutės.
Jungtinė mokykla
(Gesamtschule - Mitte)
Jungtinė mokykla GSM (Gesamtschule - Mitte) įkurta 1988 m. Hemelinger gatvėje. Šioje mokykloje yra nuo penktos iki dešimtos klasės, o kiekvienoje iš jų – po tris paralelines klases. 2004 – ųjų metų vasaros, GSM buvo praplėsta į kitą pastatą, esantį Brok gatvėje (Brokstraße). Ten yra atitinkamai po dvi paralelines klases. Kiekvienoje klasėje yra po 22 mokinius. Iš viso yra apie 400 mokinių, iš kurių maždaug 270 pasiekia ypač gerų rezultatų.
Pagrindiniai mokytojų ir tėvų tikslai
Aktyvi mokykla turi turėti tikslų, kurie nurodytų reikiamą kelią. Mokytojai ir tėvai vieningai sutaria, kad glaudus gyvenimo ir mokslo ryšys, vaikams ir jaunimui su skirtingais gabumais, potraukiais, interesais, socialine bei kultūrine kilme turi didesnę reikšmę. Todėl, kiekvienas vaikas yra labiau motyvuotas ir stengiasi pasiekti kuo geresnių rezultatų.
Mokiniai vienam kabinete mokosi iki dešimtos klasės. Dėmesio centre – kiekvieno mokinio skatinimas. Šioje mokykloje nėra palikimo antriems metams.
Mokymas ir mokymasis įvairiais būdais
Mokiniai ne visi mokosi vienodu būdu. Tai yra atskaitos taškas dėstomiems dalykams. Jie mokosi nevienodu tempu, daugiau ar mažiau naudodamiesi pagalba. Todėl dalykas turi pasiūlyti įvairių mokymosi būdų, kurie sudomintų ir užtikrintų tolimesnį ugdymo vystymąsi. Skirtingi mokymosi būdai ir sąlygos yra būtinos, kad kiekvienas mokinys būtų atsakingas už savo darbą. Mokytojo vaidmuo yra kaip patarėjo, tarpininko tarp mokomo dalyko ir mokinių.
Mokykla visai dienai
Tam, kad mokykloje būtų dar daugiau vystomas gyvenimas, nuo 2005 – ųjų metų, tris dienas per savaitę (antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais), pamokos vyksta nuo 8 val. iki 15 val. Pamokos, laisvai pasirenkami kursai, būreliai, darbo planų sudarymo ir pagalbinės pamokos, pertraukų ilgumas yra taip sutvarkyti, kad būtų patogu keisti šių veiklų trukmę. Taigi mokiniai turi ilgesnes pertraukas (30 – 60 min) tam, kad galėtų pakankamai pailsėti, pažaisti. Šias dienas, kai pamokos trunka ilgiau, mokiniai pietauti eina į valgyklą. Tai taip pat yra viena iš pedagoginio ugdymo sudėtinių dalių. 5 – 8 klasių mokiniai yra įsipareigoti ten valgyti. Pietų pertraukos metu ir po pamokų mokiniams yra priežiūros darbų pasiūlymų.
Komandinis mokytojų darbas ir „Stalo grupės“
Kiekviena 5 – 7 klasė yra prižiūrima dviejų mokytojų. Mokytojai, metų bėgyje, kuria komandą, kuri reguliariai aptaria mokymo tikslus bei turinį, taip pat visi kartu rūpinasi tų metų mokiniais. Mokymasis grupėmis prie vieno stalo turi didelę reikšmę. Vieną grupę sudaro 4 – 6 mokiniai. Taip dirbdami jie tampa partneriais ir pamažu, nepaisant to, kokį dalyką mokosi, pradeda dirbti, kaip viena komanda. Vieną kartą per pusmetį, „Stalo grupių“ mokiniai susitinka su tos grupės narių tėvais. Susitikimo metu diskutuojama ir tariamasi apie socialinį elgesį bei mokymosi eigą.
Galimybė rinktis
Nuo šeštos klasės siūloma pasirinkti antrąją užsienio kalbą: prancūzų arba ispanų, taip pat gamtos mokslų, meno, darbo srities temas. Šis pasirinkimas lieka iki dešimtos klasės pabaigos. Devintoje klasėje yra galimybė pasirinkti pažintinę kelionę, pavyzdžiui, į Vokietijos muziejų Miunchene arba nuvažiuoti į Ispaniją. Taip pat GSM dalyvauja mokinių pasikeitimo programoje su Prancūzija.
Projektai
Alternatyvus mokymo metodas – projektai. Vaikai ir jaunimas GSM mokykloje yra iš vienos miesto dalies su savo specialiomis savybėmis ir problemomis. GSM susieja visas klases šioje terpėje ir parūpina orientacinę pagalbą. Tai yra elgesio orientavimas ir apima mokomųjų dalykų sritis. Šiai terpei priklauso išorinės mokymo vietos, Brėmeno institucijos, iniciatyvų ir sąjungų įstaigos (pavyzdžiui, sporto stadionai, teatrai), skirtingos įmonės, ekologija besirūpinančios organizacijos. Penktoje klasėje vyksta dviejų valandų trukmės projektiniai užsėmimai, kuriuose dalyvauja abu klasės auklėtojai. Nuo šeštos klasės mokiniai turi galimybę patys pasirinkti projekto temą. Temų sritys gali būti: miesto gyvūnai, berniukų ir mergaičių projektai, sportas ir t.t. Nuo septintos klasės yra dviejų metų trukmės projektai. Pagrindiniai yra teatras, dailė, muzika, video ir kompiuterinė grafika. Be to, kiekvienais metais visose klasėse vyksta darbo ir projektų savaitės. Jų metu gilinamasi ir keičiamasi projektų idėjomis, kurių dėka užsimezga kontaktas su miestu. Pavyzdžiui, darbas stovykloje pavadinimu „Migracija Brėmene“.
Būreliai
Nuo penktos iki dešimtos klasės kiekvienas mokinys lanko būrelį. Šiuose būreliuose taip pat dirba tėvai, studentai. Todėl būreliai yra įvairūs ir mokinių mėgstami. Greta sporto, teatro, dailės, galima rinktis šokius, virimą, interneto svetainių kūrimą ar skaitymo klubą.
Mokymosi rezultatų pranešimai vietoj pažymių
Pažymiai pasako kur kas mažiau apie mokinių interesus ir dažnai trukdo pajusti mokymosi džiaugsmą. Konkurencinis elgesys gali mažinti pasiekimų rezultatus, trukdydamas mokiniams padėti vieni kitiems. Dėl šios priežasties 5 – 8 klasėje vietoj įprastų pažymių yra rašomi mokymosi rezultatų pranešimai. Jie suteikia informaciją apie mokymosi pažangą, sunkumus, individualius mokinio rezultatus ir niekada nėra lyginami su bendru klasės vidurkiu. Nuo devintos klasės, kaip ir visame Brėmene, mokiniai gauna įprastus pažymius. Visi baigę šią mokyklą, gauna baigimo pažymėjimą, kuris atitinka pagrindinės, realinės mokyklos pažymėjimą ir suteikia galimybę toliau mokytis vyresnėse gimnazijos klasėse (11, 12 klasės).
Bendras mokytojų ir tėvų darbas
Nuo GSM įkūrimo, remiantis tėvų iniciatyva, užsimezgė bendradarbiavimas tarp mokyklos ir tėvų, kuris yra labai svarbus. Tėvai dalyvauja „Stalo grupių“ vakaruose, tėvų susirinkimuose, padeda organizuoti šventes, kuriose neapsieinama be rėmėjų pagalbos.
Mokykla, kaip gyvenimo ir mokymosi erdvė
Mokyklos pastatai, Hemelinger ir Brok gatvėse, siūlo daug galimybių savarankiškai veiklai, yra pritaikyti susitikimams. Bendra mokytojų, tėvų ir mokinių iniciatyva buvo įrengta papildomų kambarių ir gražus, vaizdingas kiemas. Kiekvienoje mokykloje yra socialiniai pedagogai. Jie dirba su penktokais ir padeda organizuoti jų laisvalaikį. Aktyvi mokykla turi turėti nenutrūkstamą įvairiapusišką veiklos vystymąsi. Šį darbą GSM mokykloje prisiima planuotojų grupės. Jas sudaro mokytojai ir tėvai. Jie žingsnis po žingsnio keičia mokymo programas ir išbando Brok gatvėje esančioje mokykloje.
GSM yra mokyklų grupės „Žvilgsnis per tvorą“ narė. Septynios reformuojamos mokyklos iš visos Vokietijos dirba vienoje komandoje. Abipusių lankymų ir vizitų metu, jos pataria vienos kitoms ir draugiškai kritikuoja.
Mokymasis Brok gatvėje
Prasidėjus 2007 – 2008 mokslo metams, šioje mokykloje nuo penktos klasės pasikeitė pamokų struktūra. Pagrindinis pasikeitimo tikslas buvo sustiprinti mokinių savarankiškumą ir atsakomybės jausmą mokinantis. Dalyko turinys apibūdinamas vienu sakiniu: „Nuo dalyko iki temos“.
Konkretų dalyką sudaro pradžios etapas, biurai, projektai, dirbtuvės. Pradžios etapo metu, pirmą dieną, yra planuojama, aptariami organizaciniai klausimai, sprendžiami konfliktai, numatomi laukiami rezultatai. Biuruose dirba mokiniai vienoje savarankiškai perengtoje, plataus turinio, terpėje. Ji apima vokiečių ir anglų kalbos, matematikos mokomuosius dalykus, kurie yra dėstomi atitinkamo mokytojo. Biurai apima klases, kurių mokiniai kiekvieną dieną nusprendžia kokiame biure jie nori dirbti.
Projektuose yra dirbama daugiau savaičių ir intensyviau gilinamasi į temą. Taip susiejamos tokios temos, kaip, pavyzdžiui, „Augalai ir gyvūnai“, atliekamos gamtos mokslų užduotys, kuriose reikia panaudoti dailės, vokiečių, anglų kalbų, matematikos žinias. Savarankiškai pasirinktos temos, kurios yra pristatomos tėvams ar kitiems mokiniams, taip pat yra sudėtinė projektų dalis. Dirbtuves sudaro tokie dalykai, kaip dailė, darbai, muzika ir gamtos mokslai. Čia yra siūloma rinktis iš dviejų užsienio kalbų. Visa tai trunka nuo trijų iki keturių savaičių, kurių metu mokinys gali konsultuotis su mokytojais. Taigi mokinių darbas yra kontroliuojamas.
(Mėgėjiškas vertimas)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą